corine-janine.reismee.nl

Blog 1: HET IS BIJNA ZO VER!

Hee lieve familie, vrienden en andere leuke mensen die ons graag willen volgen.

Wij zijn Corine en Janine en op 1 februari vertrekken wij naar Oeganda om daar 5 maanden stage te gaan lopen in Namugongo. Wij gaan aan het werk bij het Nafasi Welfare Center. Het Nafasi Welfare Center is een crisisopvang voor kinderen van 0-5 jaar en heeft als doel de kinderen terug te plaatsen in de thuissituatie, of in een Oegandees pleeggezin. Daarnaast worden op dit project tienermoeders ondersteunt bij het opvoeden van hun kind(eren) en krijgen ze training in het bijleren van vaardigheden.

Al vanaf april zijn wij bezig met onze voorbereidingen en nu is het bijna zo ver. Aankomende donderdag zullen wij vertrekken vanaf Schiphol (15.15) en vrijdagmiddag hopen wij, na een tussenstop van 8 uur in Doha, Qatar, aan te komen in Entebbe.

Nu de voorbereidingen in volle gang zijn begint de spanning behoorlijk op te lopen. Het is natuurlijk niet niets om ineens een half jaar aan de andere kant van de wereld te gaan wonen. Naast dat we zenuwachtig zijn hebben we vooral heel veel zin in al het moois wat ons te wachten staat en kunnen we niet wachten om aan de slag te gaan. We hebben al veel super positieve verhalen gehoord en we zijn erg nieuwsgierig geworden.

Via deze blog proberen wij jullie regelmatig op de hoogte te houden van de ervaringen die wij op doen en de dingen die wij meemaken, zodat we jullie zo’n goed mogelijk beeld kunnen geven van het leven in Oeganda. Nu is de blog nog vrij leeg, maar hier komt snel verandering in! Voel je vrij om de blog te delen!

Gespannen en enthousiaste groetjes van ons!

Corine en Janine

Mariska

Wat een geweldige uitdaging zeg! Heel veel succes en plezier gewenst samen!

Ria klok

Heel veel succes!

Nelleke de Bruin

Heel veel succes dames ❤

Carla Groen

Wat ontzettend stoer en ondernemend! Zomaar een half jaar ertussenuit!? En naar zo’n prachtig land. Ik heb er ook gewoond/gewerkt. Echt geweldig. Veel zegen en bescherming toegebeden!

Aliette

Whoehoeeee zooo gaaf!! GENIET!❤

Miranda

Heel veel plezier en wat een mooi projec. Super stoer! Suc6 dames

Gerben

De andere kant van de wereld vind ik een beetje overdreven

Wouter en Rieneke

Heel veel succes!! Maar ook genieten van alle ervaringen?

Erika kooij-klok

Wauw! Gaaf zeg!
Veel succes!!!

Rianne Klok

Heel veel succes en een voorspoedige reis!!?

Henk en Janny van Ginkel

Heel veel succes,en ga ervan genieten!!
Dat jullie daar een zegen mogen zijn voor alle!!

Carolien André

Heel veel succes! Wat een indrukken zullen jullie op doen. Geniet ervan en ook sterkte als het ff moeilijk is. Het beste!

Jantje

Goede reis samen

Jacqueline Edskes

Hallo Janine,

We hoorde gisteren van je ouders dat je voor stage naar Oeganda bent !
Net jullie Blog gelezen.
Dit past echt bij jou, geniet ervan en Gods Zegen voor deze mooie periode !
Liefs, Jacqueline

Doingoood